Przykładowe rekomendacje (więcej na moim profilu LinkedIn)


 

"Byłem na szkoleniu z DoE. Bardzo duża wiedza, zwłaszcza praktyczna. Szkolenie przeprowadzane z ukierunkowaniem na praktykę, super atmosfera.

Pierwszy raz nie spałem na szkoleniu. Bardzo polecam."

 

Kamil Szulc

Assistant Process Manager w LG CHEM WROCŁAW ENERGY

Szkolenie DOE Design of Experiment

"Warsztaty prowadzone przez Tomka skupiały się na zbudowaniu kompetencji, a nie tylko wiedzy teoretycznej.

W czytelny i jasny sposób przedstawiona została tematyka Six Sigmy. Dodatkowo na zajęciach panowała świetna atmosfera. Polecam !

 

Piotr Przyszczypkowski

Project Management

Szkolenie DOE Design of Experiment

"Jeśli chciałbyś dowiedzieć się czym jest six Sigma i w jaki sposób stosować ją w praktyce to zgłoś się do Tomka. Jego profesjonalizm, ogromna wiedza oraz umiejętność przekazywania wiedzy sprawi, że nawet dla humanisty statystyka okaże się bajecznie prosta.."

 

Andrzej Piekarski

Inżynier produkcji

Szkolenie DOE Design of Experiment

Jaki jest program?

Planowane Eksperymenty (Design of Experiments, DOE) 

Sesja 1  (2 dni)

Sesja 2 (2 dni)

  • Zmienność procesów jako podstawa eksperymentowania

    • Zmienność procesu i jej rodzaje

    • Mapa procesu dla potrzeb eksperymentów i testowania czynników

  • Wstępna analiza źródeł zmienności:

    • Próbkowanie bez manipulacji

    • Drzewa próbkowania

    • Analiza graficzna

  • Wpływ jakości pomiarów na wyniki eksperymentów i wnioski:

    • Ocena systemu pomiarowego dla danych ciągłych

 

  • Porównanie metod eksperymentowania (OFAT, Trial & Error i DOE)

  • DOE – czym jest i do czego służy

  • Eksperyment pełno-czynnikowy

    • Eksperyment pełno-czynnikowy - konstrukcja

    • Planowanie eksperymentu – wybór czynników i ich poziomów

    • Analiza wyników i wnioski

  • Eksperyment ułamkowy 

    • Eksperyment ułamkowy – konstrukcja

    • Analiza wyników i wnioski

Szkolenie DOE, Planowane Eksperymenty

(ang. Design of Experiments)

  • Tradycyjne, szeroko stosowane podejście do eksperymentowania wymaga zmiany jednego czynnika w czasie, przez co proces eksperymentowania jest nieefektywny, niepraktyczny, prowadzi do sub-optymalizacji systemu i nie jest w stanie opisać skomplikowanych relacji między parametrami procesu (interakcji)
  • Alternatywą do tradycyjnego podejścia są planowane eksperymenty (ang. Design of Experiments, DOE), które w sposób systematyczny i strukturalny pozwalają na zrozumienie relacji przyczynowo-skutkowej w procesach, dzięki czemu stają się najefektywniejszą metodą rozwiązywania problemów
  • Stosowanie planowanych eksperymentów pozwala na efektywne zdobywanie wiedzy przez organizację i wykorzystywanie tej wiedzy w celu osiągnięcia innowacji i konkurencyjności, a w rezultacie poprawy wyników finansowych
  • Organizacja, która chce usprawniać swoje produkty i procesy, potrzebuje pracowników, którzy są zdolni planować i przeprowadzać eksperymenty w celu podejmowania najlepszych decyzji

Jakie są korzyści?

Jaka jest charakterystyka szkolenia DOE?

  • Zrozumienie zmienności i jej wpływu na proces

  • Ocena przydatności systemu pomiarowego w kontekście planowanych eksperymentów

  • Poznanie różnych metod eksperymentowania i ich ograniczeń

  • Identyfikacji najważniejszych czynników i ich wpływu na process/produkt (relacja przyczyna-skutek)

  • Zrozumieniu interakcji między czynnikami (efekt jednego czynnika jest zależny od ustawienia innego czynnika)

  • Ustalenie poziomów czynników, przy których wydajność procesów/produktów jest optymalna (w celu z minimalną zmiennością)

  • Zrozumienie wpływu zakłóceń na process/produkt i uopornienie się na te zakłócenia (np. warunki otoczenia, zmienność surowca

Dla kogo jest szkolenie DOE?

Kurs ten jest przeznaczony dla osób pełniących różne funkcje w organizacji - operacyjne, jakościowe, logistyczne, finansowe, produkcyjne, inżynieryjne.

Jaki jest model szkolenia?

  • Tylko sprawdzone narzędzia
  • Użycie sekwencji "dlaczego - co - jak" podczas całego kursu i każdego indywidualnego tematu
  • Częste korzystanie z przykładów i "studiów przypadku"
  • Duża ilość ćwiczeń zespołowych (~30% czasu zajęć)
  • Duża ilość powtórzeń i integracja narzędzi
  • Minimalne wykorzystanie prezentacji PowerPoint
  • Integracja oprogramowania w ramach każdego tematu, a nie uczenie go oddzielnie
  • Sesje dyskusyjne z trenerem
  • Max. 15 uczestników

Jakie są wymagania?

Brak wymagań wstępnych.

4 dni


 

SIGMA Value

CONSULTING